Дата уроку _________________
Конспект уроку
Тема: Лишайники
Автор: Пашко М. Я.
Предмет: біологія
Клас: 6
Тривалість уроку 45 хв.
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: вивчення нового матеріалу
Технологія уроку: розвиваюче навчання
Мета:
Освітня: розширити знання учнів про різноманітність організмів на планеті: ознайомити із симбіотичними організмами – лишайниками; дати їм коротку характеристику; розкрити їх значення серед рослинності планети.
Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати будову та процеси життєдіяльності рослин, робити відповідні висновки та узагальнення; розвивати уміння спостерігати, аналізувати.
Виховна: виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища, до грибів, лишайників, до рослин рідного краю; сприяти екологічному вихованню.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці.
Структура уроку
№ н/п
|
Етап уроку
|
Час хв.
|
І
|
Організаційний етап
|
|
ІІ
|
Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів
|
|
ІІІ
|
Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
|
ІV
|
Вивчення нового матеріалу
|
|
V
|
Первинний контроль сформованості знань і вмінь учнів
|
|
VІ
|
Закріплення
|
|
VII
|
Рефлексія
|
|
VIІІ
|
Надання та пояснення домашнього завдання
|
|
ІХ
|
Підведення підсумків уроку
|
|
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Вчитель демонструє картинки із зображенням різних видів грибів, учні відгадують.

Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів
Методом фронтальної бесіди з’ясувати знання учнів про значення грибів у природі та господарській діяльності людини.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
Розгадавши ребус ви дізнаєтесь тему нашого сьогоднішнього уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу(розповідь з елементами бесіди)
Лишайники – своєрідні організми, які утворилися внаслідок співжиття гриба і водорості. Таке співжиття називають симбіозом. Їхнє тіло складається з гіфів гриба та клітин водорості. Гіфи гриба постачають воду й мінеральні речовини, а клітини водорості синтезують, утворюючи органічні речовини. Ріст у лишайників дуже повільний, але живуть довго – сотні і тисячі років.
(Метод технології кооперативного навчання)
За особливостями зовнішньої будови слані розрізняють три типи лишайників:
1) накипні, або кіркові;
2) листуваті;
3) кущисті;
Учні об’єднуються в три групи. Кожна вибирає певний тип лишайника і готує розповідь за загальним планом.
- форми слані;
- розміри та поширення;
- представники;
Завдання «А що в середині?»
За внутрішньою будовою лишайники поділяться на:
- Гомеомерні: слань утворена хаотично переплетеними гіфами гриба, поміж якими розкидані клітини водорості;
- Гетеромерні: клітини водорості зосереджені в одному шарі, який називається гонідіальним. Під ним знаходиться серцевина, яка складається з пухко розташованих ниток гриба. Зовнішніми шарами лишайника є щільно зімкнуті грибні гіфи, які називаються корковими шарами. Цих лишайників більшість.
Розмноження лишайників.
...
Джерело: https://drive.google.com/open?id=1tOECC6iVh1dvopf-m-mdVLTuXnBLdeNJ |